Algemene voorwaarden

Algemeen

 

Sportservice Lemmens Sittard biedt massages/therapie in verschillende vormen in de praktijk of op het werk.

 

Onder deze algemene voorwaarden wordt verstaan:

  1. Sportservice Lemmens Sittard (hierna te noemen SLS) ingeschreven bij de KvK onder nummer 14104652, gevestigd te Sittard, aan de Ericastraat 62, 6134VZ in Nederland.
  2. Opdrachtgever/client: de partij die een overeenkomst met SLS aangaat, een opdracht verstrekt of aan wie SLS een offerte heeft doen toekomen waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.

1.1) Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en offertes waarbij SLS-diensten van welke aard dan ook voor opdrachtgever/cliënt zal verrichten. Ook indien deze diensten niet (nader) in deze voorwaarden zijn omschreven. Alle opdrachtgevers/cliënten ontvangen een exemplaar van deze algemene voorwaarden bij de eerste afspraakbevestiging per mail. In deze mail zal de opdrachtgever/cliënt op de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden worden gewezen.

1.2) SLS is gerechtigd, indien daartoe noodzaak bestaat, de onderhavige algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Deze wijzigingen worden vooraf in de praktijkruimte, op site en bij opdrachtgevers/cliënten die onder behandeling zijn of waarmee een overeenkomst is gesloten per mail aangekondigd. Uiterlijk één maand voor de beoogde ingangsdatum.

2 afspraak en intake

2.1) Indien er op voorhand sprake is van contra-indicaties en deze niet vooraf gemeld wordt aan SLS behoudt SLS zich het recht de behandeling te weigeren en 50% van de kosten van behandeling in rekening te brengen.

3 Afspraak annuleren

3.1) Wanneer opdrachtgever/client verhinderd is een afspraak na te komen, dan dient de afspraak tijdig (minimaal 24 uur van tevoren) afgezegd te worden. Afspraken die niet of te laat worden afgezegd, behoud SLS zich het recht voor 50% van de kosten van behandeling in rekening te brengen.

 

 

 

4 Dossier van opdrachtgever/cliënt:

4.1) Voor een secure behandeling is het noodzakelijk dat er een cliëntendossier wordt aangemaakt. Het dossier bevat aantekeningen over de gezondheidstoestand/gesteldheid van de opdrachtgever/cliënt en bevat gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

4.2) In het dossier van de opdrachtgever/cliënt worden indien noodzakelijke behandelgegevens opgenomen die door SLS elders, bijvoorbeeld bij een verwijzer, met uw toestemming opgevraagd. Omgekeerd kunnen gegevens uit het cliëntendossier worden verstrekt aan andere hulpverleners. Alleen als opdrachtgever/cliënt vooraf schriftelijk toestemming heeft gegeven. Zo kan bij consultatie aan een huisarts, fysiotherapeut, specialist gegevens worden verstrekt.

4.3) Opdrachtgever/cliënt is verantwoordelijk voor het doorgeven van juiste informatie met betrekking tot de gezondheid van opdrachtgever/cliënt en de correctheid van het cliëntendossier.

4.4) Bij het leveren of verlenen van diensten/behandeling aan een opdrachtgever/cliënt houdt SLS zich aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

4.5) Het dossier blijft tot 3 jaar na de laatste behandeling opgeslagen in het archief van SLS. Na het verstrijken van die looptijd wordt het dossier vernietigd.

 

5 Aangaan overeenkomst bij sportclubs

5.1) SLS kan niet aan zijn offertes, dan wel een onderdeel daarvan worden gehouden indien opdrachtgever een vergissing of verschrijving begaat.

5.2) De overeenkomst komt tot stand wanneer SLS en opdrachtgever het aanbod aanvaardt. De bevestiging van de overeenkomst geschiedt digitaal of schriftelijk. De overeenkomst wordt per opdracht/duur/periode aangegaan. Zolang de opdracht niet is voltooid, of een der partijen niet kenbaar heeft gemaakt de overeenkomst te beëindigen of ontbinden, wordt verondersteld dat de

overeenkomst van kracht is.

5.3) Indien de overeenkomst voor een bepaalde tijd is aangegaan dient de termijn nadrukkelijk in de overeenkomst te worden vermeld.

5.4) Indien de overeenkomst voor een bepaalde tijd is aangegaan, en die termijn is verstreken, er door de opdrachtgever geen schriftelijke mededeling is gedaan met betrekking tot het aflopen van de termijn, dan zal de overeenkomst gelijk voor eenzelfde duur worden verlengd.

5.5) De overeenkomst dient digitaal, per e-mail, schriftelijk te worden beëindigd.

5.6) De opzegtermijn bedraagt 2 maanden.

5.7) Indien de opdrachtgever zonder gegronde redenen de opdracht annuleert of de overeenkomst ontbindt is hij schadeplichtig conform deze algemene voorwaarden.

5.8) SLS behoudt het recht, zonder opgaaf van redenen, een opdracht af te wijzen of te beëindigen.

5.9) SLS is niet gebonden aan mondelinge afspraken mits deze schriftelijk door voldaan zijn bevestigd.

6 Facturering en betaling

6.1) Opdrachtgever/client verplicht zich tot betaling van alle uit de overeenkomst voortvloeiende kosten. Tenzij anders vermeld, zijn de opgegeven bedragen in euro’s, exclusief reiskostenvergoeding alsmede andere expliciet genoemde elementen. De tarieven voor particulieren zijn inclusief 21% BTW, gebruik handdoeken, olie, tape en naalden. Voor bedrijven zijn de tarieven exclusief 21% BTW.

 

6.2) De in het kader van de opdracht door voldaan gemaakte onkosten, waaronder begrepen parkeerkosten en reiskosten worden afzonderlijk in rekening gebracht. De reiskosten bedragen € 0,21 per kilometer.

6.3) Betaling dient te geschieden middels een factuur, contante betaling, betaling via Ideal of middels een pinautomaat voor de opdrachtgever in de praktijk van SLS.

7 Aansprakelijkheid

7.1) SLS is niet aansprakelijk voor vermissing, verduistering, diefstal of schade van of aan uw materiële en/of immateriële zaken.

7.2) SLS is niet aansprakelijk voor schade en/of letsel als gevolg van verzwijgen van medische informatie zoals lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, zwangerschap, blessures en/of medicijngebruik.

8 Klachtenregeling

8.1) SLS is aangesloten bij het NGS en maakt vanuit dat lidmaatschap gebruik van de Klachtenregeling van het NGS. Kijk voor meer informatie op de pagina Klachtenregeling.